bekerja selepas berpantang
previous arrow
next arrow
Slider

Kehamilan

Makanan tambah darah terbaik untuk ibu hamil

Urm. Bukan seronok bila hemoglobin low. Hb paling membimbangkan ibu hamil sebab darah yang cukup membantu perkembangan dan tumbesaran baby. Kalau tak cukup, boleh...

MENGAPA IBU HAMIL MUDAH MARAH

MENGAPA IBU HAMIL MUDAH MARAH? Salah satu keluhan yang membuatkan ibu tidak selesa adalah perubahan emosi. Rasa sunyi, sedih akan terarah kepada perasaan marah. Ibu hamil...

Kesan ibu hamil mandi malam

Masuk trimester kedua, ketiga mula macam-macam hal badan nak itu ini. Jangan kata makan sahaja. Nak tidur pun boleh meragam tak keruan. So mandi...

Risiko jika ibu hamil terlalu kurus

Siapa antara korang yang berat underweight walaupun semasa mengandung? Mungkin ada antara korang yang terganggu dengan masalah pemakanan. Tapi percayalah! Korang bakal hadapi risiko...

PENTING KE PROTEIN UNTUK IBU HAMIL?

PENTING KE PROTEIN UNTUK IBU HAMIL? KETAHUI 6 KEPENTINGANNYA. Makanan sihat sangat di perlukan ibu hamil bagi menampung keperluan dua orang waktu ini. Tahu tak? Anda...

Bolehkah Makan Panadol Ketika Hamil?

Tengah-tengah mabuk trimester pertama, ada juga yang kerap di serang demam. Badan lemah mungkin kerana kurang makan. Kurang air dalam badan pun salah satu...
- Iklan -

Join Us

8,480FansLike
26,024FollowersFollow
18FollowersFollow
73SubscribersSubscribe
- Iklan -

Keibubapaan

KANAK-KANAK SELALU SAKIT SEBAB SISTEM IMUNISASI TUBUH YANG RENDAH. APA YANG PARENTS BOLEH LAKUKAN?

KANAK-KANAK SELALU SAKIT SEBAB SISTEM IMUNISASI TUBUH YANG RENDAH. APA YANG PARENTS BOLEH LAKUKAN? . . 1. Dapatkan rawatan dan nasihat doktor tentang kesihatan anak. Setiap...

5 MANFAAT IBU BAPA YANG MENGAMALKAN MEMBACA UNTUK BAYI

5 MANFAAT IBU BAPA YANG MENGAMALKAN MEMBACA UNTUK BAYI. Anak ni mudah di bentuk dari kecil. Seawal bayi pun kita dah boleh mendidik. Jadi tak...

6 CARA KENALKAN ANAK DENGAN BOTOL SUSU

6 CARA KENALKAN ANAK DENGAN BOTOL SUSU. 1. Perkenalkan anak dengan botol susu sejak mereka menyusu badan lagi dengan membiarkan mereka menyentuh botol susu tersebut...

KENAPA ANAK-ANAK PERLU MINUM LEBIH AIR KOSONG?

Tubuh kita terdiri dari 60% cecair manakala organ terpenting dalam tubuh yakni otak pula mengandung 75% air. Kekurangan air dalam tubuh boleh membawa akibat...

ELAK SEBELUM TERJERIT KETIKA MENYUSUKAN ANAK. 6 CARA SELAMAT DARI DI GIGIT

ELAK SEBELUM TERJERIT KETIKA MENYUSUKAN ANAK. 6 CARA SELAMAT DARI DI GIGIT. Grrr. Asyik kena gigit je sejak dah banyak akal ni. Naik risau, seram,...

VIDEO MILKUP

JOM tambah susu

- Iklan -

Post Terkini

Kenali Tanda Bayi ingin Menyusu

Kebiasaannya buat pertama kali jadi ibu ni bingung macam mana nak kenal Bahasa bayi. Bila menangis je cepat-cepat cari punca. Mungkin nak susu ke,...

Fakta tentang rasa susu ibu

    Ada sebahagian kawan-kawan kita ceritakan pengalaman menyusu yang memberi kesan pada rasa susu dengan apa yang di makan. Betul ke apa yang kita makan...

apa yang terdapat dalam susu ibu?

Susu ibu adalah susu yang paling menakjubkan dan hebat dibanding khasiat makanan lain. Kebaikan susu yang mampu membina antibodi bayi membuatkan ramai memilih untuk...

5 jenis makanan buat bayi di kandung miliki kulit putih

Tengok baby baru lahir kulit putih, sejuk je hati. Tak sedar pun terukir senyuman bahagia. Kalau boleh nak anak kita pun macam tu juga....

7 KEGUNAAN SUSU IBU YANG RAMAI TAK TAHU

Sebenarnya banyak kegunaan susu ibu selain dari bagus untuk pertumbuhan dan perkembangan si manja kita. Banyak kebaikan susu badan ni yang kita tak tahu....

Berapa lama susu ibu boleh bertahan?

Normal kalau ibu menyusu badan yang sibuk dengan kerjaya punya rasa bimbang dengan ketahanan susu badan yang di pam. Ia umpama makanan yang ada...

Makanan Pantang Untuk Ibu Hamil

Alaa. Bila hamil pun ada yang pantang juga? Mesti lah ada. Tapi tak ada lah sampai tahap macam berpantang selepas bersalin. Ada beberapa jenis...
- Iklan -

Selera si manja

Cara melatih bayi makan

Keterujaan ibu mahu melihat bayinya makan makin terserlah. Menghitung-hitung usia anak memasuki 6 bulan. Persediaan sudah di atur. Bermacam-macam menu puri yang mahu ibu...

MANFAAT SUSU IBU YANG LUAR BIASA

MANFAAT SUSU IBU YANG LUAR BIASA! Selain hebat buat kesihatan fizikal dan mental anak, susu ibu rupanya ada manfaat luaran yang boleh di gunakan oleh...

TIPS UNTUK ANAK MAKAN & MENYUSU KETIKA DEMAM

Demam adalah satu keadaan semulajadi yang menandakan bayi atau kanak-kanak sedang melawan penyakit. Jadi akan menjadi kebiasaan kanak-kanak tiada selera makan dan tidak mahu...

Tips ajar anak makan sayur

Antara banyak-banyak makanan, biasanya sayuran paling payah untuk anak-ank kecil kita gemar memakan. Kebiasaan di paksa, di suruh atau di ceduk dalam pinggan anak,...