Home Umum

Umum

Pelajar bunuh diri sebab tak tahan selalu diejek gemuk!

Okay akak tukarkan gemuk pada obesiti. Nampak macam lebih sedap. APA ITU OBESITI? Secara asasnya, obesiti merupakan satu sindrom yang sedang melanda rakyat Malaysia pada masa...

Senaman Ketika Sedang Hamil

Sape cakap tak boleh, dah tentulah boleh tapi bukannya bersenam macam angkat berat tu semua. Bersenam biasa-biasa je untuk bantu mudahkan proses bersalin nanti. Lagipun...

5 PUNCA KENAPA GAS BELEBIHAN DALAM PERUT ANAK

Bila anak mengalami kembung perut, jangan ibu mengambil mudah sahaja. Jom kita ketahui kenapa dan 5 punca...

Waktu sesuai perkenalkan garam dan gula pada anak

Bila waktu sesuai untuk perkenalkan garam dan gula pada anak-anak.

BAYI LEBIH MUDAH TERJADI KULIT SENSITIF?

BAYI LEBIH MUDAH TERJADI KULIT SENSITIF? Apa sebabnya.. Kalau korang perasanlah sekarang ni. Ramai sangat bayi yang alami kulit yang sensitif. . . Lambakan produk bayi dipasaran. Pening nak pilih...

SEBAB DAN CARA ATASI KEMBUNG PERUT BAYI

"Bayi kerap sangat kembung perut. Tak tahu kenapašŸ˜­." Bayi kembung perut tu perkara biasa. Tapi kita boleh elak supaya tak terjadi kerap sangat. Kalau terlalu kerap,...

JOM KITA KENALI 5 PUNCA PUTING LUKA!

Mommies, kenali dulu punca kenapa berlaku luka atau crack sebegini. Akak nak mommy semua back to basic. Dalam apa jua masalah penyusuan yang mommy...

6 TIPS MEMILIH SET MANDIAN UNTUK BAYI!

Set mandian bayi ni terdiri daripada sabun, syampu dan losyen. Pilih mana yang sesuai mengikut semua jenis kulit dan tiada bahan kimia berbahaya di...

5 FAKTOR KENAPA KULIT ANAK KERING.

Siapa ada masalah kulit sensitif, sangat kering atau eczema? Stress kan bila datang rasa gatal tu, asyiklah tergaru-garu! Kita yang dewasa ni pun dah...