Home Keibubapaan

Keibubapaan

ELAK SEBELUM TERJERIT KETIKA MENYUSUKAN ANAK. 6 CARA SELAMAT DARI DI GIGIT

ELAK SEBELUM TERJERIT KETIKA MENYUSUKAN ANAK. 6 CARA SELAMAT DARI DI GIGIT. Grrr. Asyik kena gigit je sejak dah banyak akal ni. Naik risau, seram,...

Kenapa bayi tersenyum ketika tidur

"Comelnya dia senyum. Mimpi apalah tu." Tentu rasa teruja lihat senyuman pertama bayi anda. Lebih-lebih lagi senyuman tu nampak lebih kerap ketika dia sedang tidur. Kenapa...

6 risiko bahaya menyusukan bayi sambil berbaring

"Kalau menyusu duduk penat, cuba belajar menyusu baring" Time-time pantang memang penat. Tetamu yang datang pun bagi pendapat "terbaik" untuk mengurangkan keletihan ibu. Menyusukan dalam...

Bayi kembung perut. Bagaimana nak atasi?

Anak menangis bukanlah perkara biasa jika menangis dalam keadaan begitu lama. Pasti perasaan khuatir ibu lebih memuncak. Boleh mati akal tak jumpa penyelesaian. Andailah...

Tips ajar anak makan sayur

Antara banyak-banyak makanan, biasanya sayuran paling payah untuk anak-ank kecil kita gemar memakan. Kebiasaan di paksa, di suruh atau di ceduk dalam pinggan anak,...

Nutrisi istimewa dalam susu ibu

Susu terbaik adalah susu ibu. Dan di turuti dengan susu kambing. Jadi apa yang terbaik buat bayi kecil kita? Semestinya susu ibu. Banyak khasiat...

Cara Banyakkan Susu Badan

Cara Nak Banyakkan Susu Badan   Risaunya bila tiba-tiba bayi kita merengek dan menangis sebab susu tidak cukup kan? kita sebagai ibu akan berusaha pelbagai cara...

Cara buang kahak bayi

Bila anak mula selsema, ibu risau bukan tahap geleng kepala. Tapi dah fikir jauh takut anak di serang batuk. Begitulah setiap ibu. Namun sakit...

Penyebab ibu hamil mudah lapar

Bila hamil, semestinya mudah rasa lapar. Mungkin antara sebabnya ibu berkongsi apa yang dimakan bersama bayi yang di kandung. Jangan heran jika banyak ibu...