BENDA WAJIB DALAM HANDBAG IBU

kakejamenulis

Wanita dan handbag memang tak boleh dipisahkan. Ada yang agak skeptical dan ada juga yang nak keluar ambil anak sekejap pun pasti bawa handbag. BENDA WAJIB DALAM HANDBAG IBU

Wanita dan handbag memang tak boleh dipisahkan. Ada yang agak skeptical dan ada juga yang nak keluar ambil anak sekejap pun pasti bawa handbag. dengan sifat yang berfikiran jauh dan teliti. Kalau di suruh beritahu apa yang ada dalam handbag seorang wanita yang bergelar ibu. Pasti sukar untuk temui jawapan. Namun, dalam masa kecemasan tertentu, banyak benda yang keluar dari handbag ini boleh selamatkan keadaan! Betul tak?

Jom kita tengok apa ada dalam handbag ibu ni?

1.Telefon Bimbit

Zaman segalanya dihujung jari inilah gajet paling berharga ada di dalam handbag ibu. Selain untuk perhubungan dan komunikasi, segala maklumat diri, nak berbelanja serta pelbagai lagi kegunaannya. Maka gajet ini paling wajib di bawa kemana-mana. Nanti nak merakam momen manis si kecil pun inilah dia!

2. Beg Duit

Ini perkara paling wajib dalam handbag ibu. Dalam beg duitlah segala kad, wang dan juga maklumat peribadi ada. Haruslah di bawa kemana sahaja.

3. Tisu / Tisu Basah

Tisu ni paling banyak kegunaannya. Nak lap tangan, lap hingus anak. Dalam waktu kecemasan, seperti ada kecederaan tisu inilah sangat berguna kan. Maka, a must dalam handbag ibu

4. Hand Sanitizer

Ini senjata paling membantu. Anak kecil sangat gemar memegang semua di hadapannya. Takkan nak halang. Itu cara mereka belajar. Jangan sekat. Sebaiknya ibu-ibu bantu mereka. Selesai sahaja bermain, letakkan sedikit hand sanitizer. Lelebih lagi dalam musim penyakit menular sekarang. Perlu lebih berhati-hati. Maka, ibu-ibu pasti letak sebotol kecil hand sanitizer dalam handbag kan?

5. Bedak / CC Cream / Foundation

Antara benda paling penting dalam handbeg ibu. Ye lah, walau suri rumah pun, kalau keluar biarlah sedap memandang. Tak gitu? So, bedak ni paling mudah digunakan di muka agar ibu tampil lebih yakin.

6. Lipstick

Dah letak bedak, kenalah tepek lipstick jugakan barulah lebih berseri.

7. Makanan

Haruslah ada tersedia saat si kecil tiba-tiba meragam mahu makan dan si ibu pula sedang asyik bershopping atau si ibu sedang asyik menyelesaikan urusan di pejabat pos. Maka, makanan snek ringkas untuk si manja pasti menyelamatkan keadaan. Sebab itulah, selalunya dalam handbag ibu ni penuh habuk makanan kan?

8. Mainan anak

Usai makan snek ringkas, masih meragam dan tidak senang duduk. Apa yang boleh dilakukan? Keluarkanlah alat mainan yang disukai si manja dari dalam handbag ibu. Pasti dia terhibur dan mengubat resah.

9. Pen

Alat paling kerap dijumpai dalam handbeg si ibu. Pelbagai guna pen ini. Digunakan untuk menulis sehinggalah dijadikan alat permainan si kecil agar duduk diam seketika. Aha, berguna bukan?

By : Aizah Zarirah

Author

Share