administrator

Berkongsi petua, tips dan amalan penyusuan, hamil dan berpantang setiap hari dan tips-tips keibubapaan. halaman utama MilkUp Candy HQ

TANDA-TANDA IBU BERSALIN

TANDA-TANDA IBU BERSALIN Ibu yang baru pertama kali mengandung mesti runsing bila fikir pasal bersalin. Betul tak? Alah, sama macam Kak ekin masa mengandungkan si sulung,...

5 cara bantu tenangkan si kecil

5 cara bantu tenangkan si kecil yang tak henti menangis. Ya Tuhan, apa nak buat kalau bayi kerap menangis? Bila tidur baru keadaan sunyi, tapi...

11 TIPS MENYUSU ANAK KETIKA HAMIL

Tips Menyusu Anak Ketika Hamil Kak ekin tak pernah lagi kongsikan tips macam mana nak menyusukan anak semasa hamil. Cuma sebelum ni Kak ekin pernah juga...

5 didikan ibu garang, TAPI SAYANG!

Asal garang je di cop tak sayang anak. Kejam, tak ada ciri-ciri seorang ibu. Tapi, kalau nak tau. Sikap garang ini lah yang akan mendidik...

Jadual latihan penyusuan badan bagi ibu bekerja

JADUAL LATIHAN PENYUSUAN BADAN BAGI IBU BEKERJA "Risaunya, bulan depan dah nak masuk kerja. Tapi anak belum ajar lagi ajar untuk menyusu gunakan...

5 TIPS GEMUKAN ANAK YANG TERLALU KURUS!

Gemukan anak terlalu kurus Sebelum ni akak ada share pasal anak terlalu kurus. Kali ni akak nak share pulak tips mudah nak naikan berat...

Cabaran semasa tempoh kehamilan

"Kepala ni rasa pening sangat. Tekak pun rasa kembang. Apa yang di makan keluar balik.” 3 bulan pertama kehamilan memang agak mencabar bagi akak. Dan...

8 kebaikan yang ada pada kurma

Siapa yang suka makan kurma, cuba angkat tangan? Siapa yang tak suka makan memang rugi! Banyak manfaat yang ada dalam kurma, terutama untuk ibu yang...